lifesson skrev:Hej! Köpte ett point of view gtx 260 av er Nån gång i mitten av maj i år. Jag bestälde via nätet. och och erat lager saldo sa att de fanns för leverans. får senare besked om att ni inte uppdaterat lagret, och att det bara finns ett begangnat kort, som en kund skickat tillbaks. jag får erbjudande om att köpa det billigare då det saknas drivrutiner +orginallådan +instruktionsbok. Men att kortet inte va nåt fel på. Inga problem tänkte jag. drivrutiner + det andra fixar jag lätt å priset var bra.Nu Har jag använt kortet till och från korta stunder sen dess. Har ett gts 250 i reserv. När jag har 260 i datorn så går det inte spela spel mer än en kort stund. Sen börjar det bli konstigt. massa gröna prickar dyker upp. lika så svarta fyrkanter pyramider som går hit å dit. röda bågar spelet fryser å kraschar. startar om datorn men den korupta grafiken kvarstår även i os. Likaså när jag kör 3dmark 06 så går det mycket ostabilt. å hänger sej. får ett max resultat på 12200 poäng. att jämföra med mitt gts 250. vilket är ett gigabyte green med lägre frekvenser än standar 250 dra ändå in 12900 poäng och går stabilt i 3dmark och alla spel. Då är jag inte sådan som ger upp. Utan Har malt många timmar på nätet för att kanske förstå vad det är för problem. drivrutiner har jag provat ett flertal. Även varit noga med att rensa ut gamla drivrutiner. så där ligger inte felet. Använder os xp pro-servp 3 funderar då på om det är någon hårdvara som inte duger. Men det är nytt allting. Nätagget är ett corsair 650 klarar att driva det galant. minne har jag 4 gig. temp å liknande har jag bra koll på har bra kylning så kortet maxar sällan över 70 grader. Cpu är en amd athlon 630 4 kärnig. Klarar också det hela med glans. moderkortet är inte det bästa men det är nytt. Ett msi nf520t-c35 socket am2+ chipset nforce 520 Då Jag under en och en halv månads tid provat allt som jag kan komma på utan att det funkar. Frågar jag er. Vad kan problemet vara? Är kortet trasigt på nått vis. Varför skickade kunden innan tillbaks kortet. pov gtx 260 är ett kanon kort. har sett hur det ser ut när det funkar. Men mitt funkar kasst. mitt 250 slår det med hästlängder. Ja till och med ett gt240 jag har spelar mycket bättre. Nu hittar jag inga fler vägar att få det att funka. Så ni med eran expertis får ta och lösa detta problem. Tack på förhand. MVH crille

Återgå till Komponenter och tillbehör
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst