Problem med Ram minnen

Har du andra frågor som inte passar i ovanstående kategorier så är det här du ska fråga dom.

Problem med Ram minnen

Inläggav zibpka » 23 juli 2010, 11:40

Hejsan
köpte en kompless dator av er och redan innan den skickades visades det sej att det var problem med ram minnena.
Ni prövade med något annat minne och det funkade enligt er, men när jag fick datorn så var det ganska uppabarligt att det fortfarande inte funkade.
Får blåskärm efter ca 20 sekunder efter att windows har startat.
Det är bara 1 av mina 2 minnen som är trasigt så jag prövat med en i taget och i olika slottar men det är när man kör med ett utav minnena som datorn funkar. Och eftersom jag berättar det nu är det ju ganska uppenbart att jag tagit isär datorn för att pröva med bara 1 raminne i
har jag då brutit någon garanti? och om inte, kan jag skicka in endast minnet för att få det utbytt eller måste jag skicka in hela datorn?
//
zibpka

Re: Problem med Ram minnen

Inläggav SCORPION2000 » 24 juli 2010, 13:22

zibpka skrev:Hejsan
köpte en kompless dator av er och redan innan den skickades visades det sej att det var problem med ram minnena.
Ni prövade med något annat minne och det funkade enligt er, men när jag fick datorn så var det ganska uppabarligt att det fortfarande inte funkade.
Får blåskärm efter ca 20 sekunder efter att windows har startat.
Det är bara 1 av mina 2 minnen som är trasigt så jag prövat med en i taget och i olika slottar men det är när man kör med ett utav minnena som datorn funkar. Och eftersom jag berättar det nu är det ju ganska uppenbart att jag tagit isär datorn för att pröva med bara 1 raminne i
har jag då brutit någon garanti? och om inte, kan jag skicka in endast minnet för att få det utbytt eller måste jag skicka in hela datorn?
//

Nej då du bryter inte någon garanti! o ja du kan skicka in minnet löst men bra packat! men ta kontakt med Rickard på supporten via telefon först! om han inte svarar på vanliga nummret så ring: 0733-168824
:ugeek:
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
SCORPION2000
Hjälpreda/SPAM Killer!

Inläggav zibpka » 27 juli 2010, 11:17

Har prövar båda nummrena men det går ej att få tag på någon på dom
Kan man inte få samma information via forumet här som jag skulle fått via telefon, alltså vad jag skall göra med minnena och vart jag skall skicka dom?
//simon
zibpka

Inläggav Compless Rikard » 27 juli 2010, 12:45

Kan du skicka mig ditt ordernummer och felbeskrivning till rikard.wissing@compless.com.
Så kollar jag till det.

Om du vill veta mer om returrutinerna så kan du kolla:
http://shop.compless.com/index.php?p=ku ... tion=retur

/ Rikard
Compless Rikard
Site Admin

Inläggav SCORPION2000 » 29 juli 2010, 13:56

Compless Rikard skrev:Kan du skicka mig ditt ordernummer och felbeskrivning till rikard.wissing@compless.com.
Så kollar jag till det.

Om du vill veta mer om returrutinerna så kan du kolla:
http://shop.compless.com/index.php?p=ku ... tion=retur

/ Rikard

Humm...Ja jo jag borde ha länkat till mailen oxå och även länkat till retur rutinerna :oops: oh well...bra o komma ihåg till nästa gång! Sorry Rickard! :ugeek:
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
SCORPION2000
Hjälpreda/SPAM Killer!

Återgå till Övrigt